The Doors’ 1969 Concert: Ray Manzarek’s Side Of The Story

In a 1998 interview on Fresh Air, Doors keyboard player Ray Manzarek recounted the events leading up to the incident, which resulted in Morrison’s arrest and conviction and the cancellation of many Doors concerts.
“We’re in Miami. It’s hot and sweaty. It’s a swamp and it’s a yuck — a horrible kind of place, a seaplane hangar — and 14,000 people are packed in there, and they’re sweaty,” Manzarek said. “And Jim has seen The Living Theater [a theater group that experimented with breaking down the fourth wall and confronting the audience] and he’s going to do his version of The Living Theater. He’s going to show these Florida people what psychedelic West Coast shamanism and confrontation is all about.”
Manzarek described how Morrison took his shirt up in front of the crowd and asked if they wanted to see even more. The crowd did.
“They hallucinated. I swear, the guy never did it,” Manzarek said. “He never whipped it out. It was one of those mass hallucinations. I don’t want to say the vision of Lourdes, because only Bernadette saw that, but it was one of those religious hallucinations, except it was Dionysus bringing forth, calling forth snakes.”
Manzarek described how Morrison then asked the audience to come even closer.
“And they started coming down on a rickety little stage, and the entire stage collapsed,” he said.
Ray Manzarek’s memoir, Light My Fire: My Life with The Doors was published in 1998.
Source: npr.org
Rammstein au Centre Bell

Donc, le sextuor allemand nous a refait hier soir quasiment tous les mêmes coups qu’à Québec : la «lave» versée par le chanteur Till Lindemann sur son claviériste Doktor Christian Lorenz, couché dans un bain sur roulettes (la dynamique entre ces deux-là est toujours très amusante à observer), les canons crachant du feu, les masques crachant du feu, la pompe à essence crachant du feu, l’homme en feu et le canon à mousse blanche durant Pussy, sans oublier le radeau pneumatique voguant sur la foule avec à son bord l’hilarant Doktor, qui a agité hier soir un petit drapeau du Canada, alors qu’il aurait très bien pu brandir un drapeau du Québec. Seule véritable nouveauté, et elle était de taille : Lindemann sortant du sol durant la toute dernière chanson de la soirée avec deux immenses ailes d’ange attachées à son dos. Des ailes qui crachaient, vous l’aurez deviné, du feu. Tout de même impressionnant.
En une heure et quarante-cinq minutes, Rammstein a une fois de plus ravi et contenté ses dévots, au nombre de presque 13 800 hier soir. 17 pièces ont été jouées, dont les excellentes Links 2-3-4, Du Hast, Sonne et Ich Will. Lindemann a une fois de plus chanté en français durant Frühling In Paris, tout en prenant soin également de remercier la foule en français à la fin du spectacle. On attend maintenant impatiemment le DVD, puisque plusieurs caméras étaient présentes au Centre Bell pour immortaliser le concert.
Un mot rapide sur la formation qui a assuré la première partie du show, Combichrist, simplement pour souligner que son guitariste était nul autre que Wes Borland, membre (ou ex-membre?) de Limp Bizkit! Eh oui, Wes est toujours vivant, actif et étrangement déguisé!
Source: matin.qc.ca
Nicki Minaj is ready to take over the world with debut album ‘Pink Friday’
Jim FarberDaily News

“When I get up in the morning and put on a pink or a green wig, I see myself as a piece of animation,” she says. “It lets me be the person I want to be, a person who’s not embarrassed to have fun.”
Embarrassed wouldn’t be the first word you’d associate with Minaj. After all, we’re talking about a woman who commonly sports expressions that range from the zombified to the psychotic, who dresses in colors more suited to a lollypop than a person, and who has a figure that looks like an R. Crumb cartoon come to life. More, the Queens-raised Minaj may start talking in a British ac¬cent at any moment. And she famously inhabits a rash of alter egos — including one named Roman, a foul-mouthed man.
Small wonder the 25-year-old has become the most talked about pop hopeful since Lady Gaga. In September, Minaj even stole some thunder from Gaga when she opened the MTV Video Music Awards with her new single with will.i.am, “Check It Out.” The next month, Minaj became the first artist in history to have seven songs on the Billboard Hot 100 chart, either as the star or a featured guest. All this before the release of her debut CD, “Pink Friday,” out Tuesday.
That Minaj is a rapper adds another point of distinction. While the ’90s boasted an explosion of female MCs — from Lil’ Kim to Missy Elliott — they’ve all since faded. Last summer, Minaj became the first woman to top Billboard’s Hot R&B/Hip-Hop chart (with “Your Love”) in eight years.
“Female rappers get it the hardest,” says Minaj. “You have to be a girl, yet you have to be just as hard as the guys. I think some female rappers get scared out of the business before they can make it.”
It hasn’t hurt that she has a hefty ego. Asked why she thinks she has become the go-to collaborator this year (appearing with everyone from Drake to Mariah Carey), Minaj says: “These artists know that I have a very good fan base. Even if they don’t like you, or your record, they’ll support me.”
Minaj says she long envisioned such a cushy position for herself. Born Onika Tanya Maraj in Trinidad, she moved with her parents to Queens at age 5, during a hard time for the neighborhood. “I’d walk outside and see crack vials. I would see broken glass and 40-ounce bottles.”
Minaj claims her father abused drugs and alcohol and once tried to kill her mother by setting the house on fire. Fantasy became the star’s way out.
“I would dream of what I wanted my life to be. My mother was making $200 a week and my father was a drug addict, but I would ask my mother, ‘Can you ask Daddy to dress up and wear a suit and can you wear a gown and we can go dancing at a ballroom?’ I was acting like Cinderella.”
Her self-inflation carried over into real life. Though Minaj had a job as a waitress at a Red Lobster in the Bronx, she wasn’t exactly a model employee. “You can imag¬ine when you’re taking orders at Red Lobster and dreaming about being famous,” she says. “It’s tough mentally.”
It was tough physically, too, since Minaj spent every spare second creating mixtapes. After five years, some of them began to appear in XXL magazine. Her 2009 tape “Beam Me Up Scotty” earned attention from both BET and MTV, which led to her huge break, with Lil Wayne’s Cash Money Records.
It’s no wonder Minaj has connected right now. Her surreal style combines Missy’s artiness with a sexuality the earlier rapper lacked. And her cartoonish appearance fits the Lady Gaga/Katy Perry era.
“The animated bug has bitten pop culture,” Minaj says. “It makes me feel happy and free. When you don’t act seriously, you can make up your own rules.
Source: nydailynews.com
Janet Jackson : elle annonce une nouvelle tournée !

Pour promouvoir son nouvel album “Number Ones”, Janet interprétera trente-cinq de ses plus grands succès… dans trente-cinq villes du monde.
Le plus ? Les fans seront mis à contribution ! En effet, sur Janetjackson.com, ils devront voter pour la ville dans laquelle ils rêvent de voir passer leur idole.
Avec plus de 100 millions d’albums vendus, Janet revient sur le devant de la scène pour le plus grand plaisir de tous ! En espérant très certainement éclipser l’échec commercial de ses deux derniers albums et de sa dernière tournée, annulée parce que les places ne se vendaient pas…
Source: closermag.fr
Jessica Simpson marrying ex-NFL player Eric Johnson

Romo’s ex-girlfriend is engaged to Eric Johnson, who spent his five NFL seasons playing tight end for the 49ers and Saints. Johnson had an 82-catch season for San Francisco in 2004, but what’s most notable about his career is that he’s the rare Ivy Leaguer to make it in the NFL.
Coming out of Yale, he was the 224th player selected in the 2001 draft.
People mag confirmed Johnson’s Nov. 11 proposal. It will be the second marriage for both of them.
Source: usatoday.com
Cœur de pirate commente le congédiement de l’animateur Maxime Roberge
Philippe RezzonicoRue Frontenac

Maxime Roberge, un animateur de radio travaillant pour la station 96,9 FM au Saguenay, avait insulté la jeune artiste via son compte Twitter durant la retransmission du gala de l’ADISQ. Il s’était excusé le lendemain, mais devant la gravité de ses propos orduriers, son employeur, Astral Media, l’a congédié.
Béatrice Martin a ainsi réagi à cette situation qui a coûté son emploi à un animateur et qui a démontré que le contenu des réseaux sociaux est désormais scruté à la loupe, comme le sont les médias de masse que sont la télévision, la radio, la presse écrite et le Web
Voici, en intégralité, son commentaire que l’on retrouve sur son blogue.
«Le soir du gala de l’ADISQ je me suis retrouvée face à une controverse qui n’était, pour une fois, pas la mienne mais qui me concernait quand même. Miséricorde, moi qui venais de passer la pire semaine de ma vie, accablée par les menaces sur ma fanpage Facebook et les tentatives d’excuses envers un milieu de musique que je ne connais pas (apparemment), je me retrouvais responsable malgré moi du licenciement de Maxime Roberge, qui visiblement n’avait pas pris la pleine mesure de ses propos sur Twitter.
«Je ne peux évidemment pas me réjouir d’un tel événement – mais étant moi-même une utilisatrice régulière des réseaux sociaux, j’imagine que chacun se doit de faire la différence entre des propos nécessaires et des invectives un peu gratuites. Si la décision d’Astral Media a pu apparaître excessive aux yeux de certains, elle ne fait que refléter leur conviction profonde, et la façon qu’ils ont de gérer leur image, et ce même à travers les propos des différents animateurs qu’ils emploient.
«Il m’importe évidemment de préciser que je ne suis pour rien dans cette décision, et que je ne pourrais me prévaloir d’une quelconque influence dans cette affaire. Personnellement, ces propos ne m’ont pas affectée, mais ils ont pu choquer certaines personnes autour de moi. Sur ce, je lui souhaite les meilleures chances pour l’avenir. Qu’il sache que pour moi, tout cela appartient au passé.»
Source: ruefrontenac.com
Taylor Swift Dominates Charts Again With Speak Now
Gil KaufmanMTV

And, in just two weeks, Swift has already slipped into fifth place on the list of best-selling albums of the year, with nearly 1.4 million copies blowing out the door. The top 10 featured three other debuts, including a #4 bow from Mariah Carey’s Merry Christmas II You (55,000), Neil Diamond’s Dreams (#8, 35,000) and Brad Paisley’s Hits Alive (#9, 31,000).
The rest of the top 10 are Sugarland’s Incredible Machine (#3, 60,000), Lil Wayne’s I Am Not a Human Being (#5, 45,000), Kings of Leon’s Come Around Sundown (#6, 40,000), Eminem’s Recovery (#7, 38,000) and Elton John and Leon Russell’s Union (#10, 27,000).
The latest slice of psychedelic hip-hop from Pharrell’s N.E.R.D., Nothing, winds up at #21 (20,000). Meanwhile rockers Escape the Fate debut at #25 with their self-titled album (18,000), Matt & Kim notched a #30 bow with Sidewalks (17,000), and Good Charlotte are just behind at #31 with Cardiology (17,000).
Other new faces included the Weezer compilation of previously unreleased songs, Death to False Metal (#48, 10,000) and the reissue of that band’s landmark second album, Pinkerton (#73, 6,000).
Swift also dominates the iTunes album charts again, topping the list, followed by Aldean, Matt & Kim, Kings of Leon, Mumford & Sons‘ Sigh No More, then Punk Goes Pop, Vol. 3 Carey’s Christmas album, Kid Cudi’s Man on the Moon II: The Legend of Mr. Rager, pre-orders for Rihanna’s Loud and Lil Wayne. ,
On the iTunes singles chart, Rihanna was tops with her Drake collabo “What’s My Name?,” beating out the smash Ke$ha hit “We R Who We R” and the super-sticky “Like a G6″ from Far East Movement. iTunes does not provide sales figures, but it was another good week for Pink, who held in at #4 with “Raise Your Glass,” followed by Rihanna again with “Only Girl (In the World),” Katy Perry’s “Firework,” Nelly’s still-strong “Just a Dream,” Willow Smith’s “Whip My Hair,” Trey Songz’s “Bottoms Up” and Bruno Mars‘ “Just the Way You Are.”
Swift will probably have to cede the top next week with the arrival of reality-TV singing sensation Susan Boyle’s second album, along with new efforts from Cudi, Cee Lo Green, Bon Jovi, Reba McEntire and the deluxe repackaging of 30 Seconds to Mars’ This Is War.
Source: mtv.com
Maxime Landry et Marie-Mai triomphent
Raphaël Gendron-Martin
Canoe
Oublions les «vieux d’la vieille», c’est la jeunesse qui s’est démarquée lors du 32e Gala de l’ADISQ, dimanche soir, au Théâtre Saint-Denis, à Montréal.
Avec chacun deux trophées (dont ceux d’Interprète féminin et masculin de l’année), Marie-Mai et Maxime Landry ont été sans conteste les grands gagnants de la soirée.
Parmi les autres lauréats, Bernard Adamus, Mes Aïeux, Fred Pellerin et Yann Perreau sont allés chercher un prix. Voilà un joli vent de fraîcheur pour un gala qui a reçu sa part de critiques ces derniers jours.
Après ses deux Félix reçus lundi à L’Autre Gala (Album de l’année – reprises et Album de l’année – Meilleur vendeur), Maxime Landry en a ajouté deux autres à sa collection, soit ceux d’Interprète masculin de l’année et de Chanson populaire de l’année, avec Cache-cache.
«Il s’en est passé des choses pour moi depuis les deux dernières années. Tout ça a commencé par une audition devant Stéphane Laporte», a dit le chanteur, faisant référence à Star Académie.
Il n’y a que la catégorie Révélation de l’année qui a échappé à l’ancien académicien. Le prix est revenu à Bernard Adamus, qui avait dernièrement remporté les Francouvertes. «Devil, câlice! Pis vive la vie!», a dit l’artiste à la fin de ses remerciements.
Marie-Mai en larmes
Très émotive en sachant qu’elle était sacrée Interprète féminine de l’année, Marie-Mai n’a pu retenir ses larmes.
«Quand j’ai commencé il y a sept ans, dans toute ma naïveté, la seule chose que je voulais faire, c’était de chanter. Il n’y a rien de ça qui a changé.»
Venue chercher plus tôt le Félix de l’Album de l’année – Rock, la chanteuse s’est défendue de faire du rock à sa manière. Mais quelques minutes auparavant, la brunette a montré ce dont elle était capable en servant le seul moment marquant de la soirée avec une prestation énergique de Garde tes larmes.
Lui, qui en était à sa cinquième animation du Gala de l’ADISQ, Louis-José Houde s’est montré assez inégal, pour une rare fois. Dans son numéro d’ouverture, il a demandé aux gens du public de ne pas filmer le gala.
«Parce que vous êtes pourris! Arrêtez de filmer avec vos cellulaires. Avant, on amenait nos jumelles aux spectacles pour voir plus gros, maintenant on prend nos cellulaires pour voir plus petit.»
Grande bête de scène, Yann Perreau a maintenant deux Félix pour le prouver. D’abord, il est monté sur scène en compagnie de ses collègues des 12 hommes rapaillés, pour le Félix du Spectacle – Interprète.
Puis, il a gagné en solitaire pour le Spectacle – Auteur-compositeur-interprète. «Je suis monté plus souvent sur le stage en cinq minutes qu’en huit ans», a-t-il dit.
Mes Aïeux mal à l’aise
La catégorie du Groupe de l’année reposant sur le choix du public, on pouvait s’attendre à tout. Et c’est ce qui est arrivé avec la victoire de Mes Aïeux.
Visiblement mal à l’aise d’avoir gagné, le chanteur Stéphane Archambault a voulu faire comme Coeur de pirate à L’Autre Gala. «Personnellement, je pense que le Groupe de l’année aurait dû être Karkwa.» On ne peut que seconder.
Luc De Larochellière, 21 ans plus tard, est remonté sur scène pour chercher le même trophée qu’il avait reçu pour son premier album, soit celui de l’Auteur ou compositeur de l’année. Fred Pellerin est apparu très touché de recevoir le Félix de l’Album de l’année – Folk contemporain.
Au niveau des prestations, on a eu droit à une sympathique interprétation de la chanson Dans mon corps, avec Coeur de pirate et Les Trois Accords, mais aussi à une touchante version en duo de Silence (en l’honneur des disparus de 2009-2010), avec Fred Pellerin et Elisapie Isaac, et à un intense extrait du concerto de Québec d’André Mathieu, par le pianiste Alain Lefèvre.
Voici la liste des 11 gagnants du 32e Gala de l’ADISQ:
Interprète féminine: Marie Mai
Interprète masculin: Maxime Landry
Chanson populaire: Cache-cache, Maxime Landry
Révélation: Bernard Adamus
Groupe: Mes Aïeux
Album – Folk contemporain: Silence, Fred Pellerin
Album – Pop-Rock: Nous, Daniel Bélanger
Album – Rock: Version 3.0, Marie-Mai
Auteur ou compositeur: Luc De Larochellière
Spectacle – Auteur-compositeur-interprète: Un serpent sous les fleurs, Yann Perreau
Spectacle – Interprète: 12 hommes rapaillés, Artistes variés
Source: canoe.ca
Eminem and nicki Minaj team up for Romance’s vengence
Simon Vozick-LevinsonEW

The track finds both rappers indulging their most foul-mouthed, antisocial alter egos. Nicki comes out roaring against an unnamed “has-been.” She also drops the C-word (in reference to herself) — whoa. After that caustic opener, Eminem gets his turn. Super-sexist threats of degrading violence are pretty played out for Em at this point, but he goes back to that well yet again. Yawn. Whether his slick, tricky flows compensate for the tired subject material is a question I leave up to you.
Next, Nicki returns to that same aging rival from her first verse: “Word, that b—- mad ’cause I took the spot?/Well, b—-, if you ain’t s—ing, then get off the pot.” She doesn’t name any names, but just about everyone is assuming she has Lil Kim in mind. Whoever it is she’s snapping at, her off-the-charts energy in this verse is exactly why her star has risen so dramatically this year.
Eminem tries to up the ante further with his second verse, going right for the gratuitous gay-bashing from line 1: “All you little f—–s can suck it.” Ugh. Really, Marshall? You did “shocking” and “taboo-breaking” so much more intelligently 10 years ago. This kind of phoned-in hatemongering, in character or out, is just boring. It also kinda undermines Minaj’s frequently stated appreciation for her gay fans.
Check out “Roman’s Revenge” after the jump (very NSFW language, obviously) and see what you think. Who “wins” this track, Nicki Minaj or Eminem? Does it make you more or less excited to buy her debut album, Pink Friday, on Nov. 22?
Source: ew.com